poniedziałek, 5 września 2011

Pretty Little Liars. Kłamczuchy - Sara Shepard

Tytuł: Pretty Little Liars. Kłamczuchy
Autor: Sara Shepard
Ilość stron: 278
Wydawnictwo: Otwarte
Moja ocena: 9/10






Zapewne większość z Was słyszała o serialu „Pretty Little Liars” zrealizowanym na podstawie serii Sary Shepard. Po kilku latach od brytyjskiej premiery nareszcie mamy okazję przeczytać tę książkę po polsku. Przyznam się, że serialu nigdy nie widziałam, ale będę musiała to nadrobić, ponieważ powieść jest niesamowita.

Alison, Aria, Emily, Hanna i Spencer są najlepszymi przyjaciółkami. Spędzają ze sobą większość czasu i świetnie się rozumieją, ale to Alison zna sekrety wszystkich dziewczyn. To jej najchętniej zwierzają się ze swoich problemów. Pewnego dnia dziewczyna znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Wszyscy jej szukają i mają nadzieję znaleźć ją żywą. Mijają dni, tygodnie, miesiące a nawet lata. Czwórka pozostałych przyjaciółek oddaliła się przez ten czas od siebie. Każda żyje w swoim własnym świecie. Lecz od pewnego czasu wszystkie dostają tajemnicze wiadomości, a adresat podpisuje się jedynie literą „A.”. Ktoś cały czas je obserwuje i zna wszystkie ich tajemnice. Do czego posuną się bohaterki, aby prawda nigdy nie wyszła na jaw? I kto jest tym tajemniczym „A.”?

Narracja w książce jest trzecioosobowa i dzięki niej możemy poznać po kolei bohaterki. Każdy rozdział jest poświęcony innej dziewczynie, ale ich historie łączą się ze sobą. Postacie są tak ciekawe i urozmaicone, że przy tej lekturze nie można się nudzić. Fabuła skrywa wiele tajemnic, lecz nie wszystkie możemy odkryć w tej części. Dzięki temu autorka „zmusza” nas do kupna kolejnego tomu.

Książka jest napisana lekkim i łatwym do zrozumienia językiem. Rozdziały nie są długie, dzięki czemu czytanie jest jeszcze szybsze i przyjemniejsze. Fabuła jest bardzo urozmaicona, i wciągająca, a autorka świetnie tworzy lekko straszny klimat. Nawet nie zauważycie, kiedy skończycie czytanie „Kłamczuch”. Ta książka jest świetna!

Polecam tę książkę nie tylko fanom tego serialu, ale też miłośnikom ciekawych i tajemniczych młodzieżówek. Myślę, że nie zawiedziecie się na tej lekturze. Ja już nie mogę się doczekać drugiej części (której premiera za kilka dni)! Żałuję tylko, że pierwszy tom jest tak krótki ;) Moja ocena to 9/10

23 komentarze:

Klaudia pisze...

Dla mnie też ta książka była za krótka, ale naprawdę trzyma poziom :) Niecierpliwie czekam na drugi tom.

Pozdrawiam:)

Unknown pisze...

już od kilku tygodni poluję na tę książkę :D

Zakładka do Przyszłości pisze...

Lubię serial, książka ma u mnie bardzo duży plus i nie mogę się doczekać premiery tomu 2 bo ona tuż tuż !

Irena Bujak pisze...

Nie oglądałam serialu, ale książka mnie intryguje ;)

Tristezza pisze...

A ja nadal nie czytałam ;( I nie wiem kiedy przeczytam :( Ale na pewno się za nią wezmę XD Kiedyś... :D

Agnieszka Binkiewicz pisze...

Książki nie czytałam i pewnie nie przeczytam, bo wiem kto jest w niej A. - oczywiście ktoś musiał zdradzić w wątku o serialu :/ A serial polecam ! Od 2 sezonu bywa nudnawy, przekombinowany, ale i tak ogląda się dobrze.

Morrigan pisze...

Może być ciekawa, chociaż zwykle nie byłam wielką zwolenniczką typowych młodzieżówek. Serial był świetny (a przynajmniej te 13 odcinków, które oglądałam), a książka również źle się nie zapowiada.

Ven pisze...

Mi się również bardzo podobała :) Teraz biorę się za serial!

Zuza Szypula pisze...

Książka jest świetna, już czeka na mnie 2 część i nie moge się doczekac aż ją pochłonę ;)

Deline pisze...

Słyszałam dużo o serialu od znajomej i mam zamiar zabrać się za oba dzieła :)

Książki - inna rzeczywistość pisze...

Bardzo mi się podobała :)

Unknown pisze...

Serial jest świetny, więc chętnie sięgnę po książkę : )

kamyk pisze...

Zauważyłam, że seria Pretty Little Liars robi furorę wśród bloggerów, wielu z nich sięga po nie, a do tego ocenia jest całkiem wysoko. Książka przypomina mi "Plotkarę" i chyba to mnie zniechęca do lektury - jakoś nie przepadam za tym światem, który znaleźć można w książkach.

Pozdrawiam!

Unknown pisze...

Książka bardzo mi się podobała, aczkolwiek bardzo podobna do serialu :)
Zapraszam do mnie
http://ksiazki-alys.blogspot.com/

Julia pisze...

Seria bardzo przypadła mi do gustu, jakiś czas temu nawet próbowałam oglądać serial w oryginale, jednak nie wzbudził we mnie tak pozytywnych emocji jak książka. Może dlatego, że wiedziałam co się wkrótce wydarzy?

GumcioBook (Gabrysia) pisze...

Mam w planach. Jeśli ksiązka jest tak fajna jak serial to będę musiała koniecznie ją przeczytać :D

drozdi pisze...

Zostałaś oTAGowana! Więcej informacji o zabawie znajdziesz u mnie :)

Nie czytałam, ale Twoje recenzja jest tak zachęcająca... Zgodzę się z Tobą, że to na prawdę strasznie dołujące, kiedy książka jest za krótka! Chciałoby się więcej, a tu koniec :)

Unknown pisze...

Czytam Twojego bloga i dziękuję Ci za wpis
oraz zapraszam także do moich recenzji książek na stronę
http://dodeski.pl

Gorąco polecam :)

WinryElrick pisze...

A nie wiedziałam że to było realizowane na podstawie książki... ciekawe :P mój miły Radosław Tadajewski już został wysłany do empiku :P

Unknown pisze...

Paulino przeczytaj książkę Baśniobór. Fantasy,narracja trzecioosobowa, serie tą zakończono. Jest 5 tomów.

Autor: Brandon Mull

Hope pisze...

Czytałam. Podobało mi się, ale nie zachwyciło. Raczej nie sięgnę po kolejne części, ponieważ gdzie przeczytałam spojler kim jest A.

http://biblioteczka-dominiki.blogspot.com

Lost In My Books pisze...

Czytałam i dla mnie ta książka jest do kitu. Trochę nie mój gust. :)
http://kochamczytack.blogspot.com

Alfie pisze...

Two-factor authentication error in Gdax
Are you cognizant of the errors that led to inappropriate functioning of two-factor authentication in Gdax? Despite the out of the box characteristics and specialties, users confront errors related to two-factor authentication which yields protection to your account and preserve it from online activities and errors. To resolve the errors, you may call on Gdax customer support number1888-764-0492 which is functional 24/7 and you can connect with them at any time without worrying about the factors like place and time. https://www.cryptophonesupport.com/wallet/gdax/

Prześlij komentarz